Saturday, November 26, 2016

ZIONIS


Firman Allah Ta’ala bermaksud:

“Sesungguhnya orang-orang yang kufur terhadap ayat-ayat Allah dan mereka membunuh nabi-nabi dengan cara yang tidak sebenar dan mereka membunuh orang-orang yang mengajak kepada perkara yang baik dan adil, beritahu kepada mereka bahawa mereka akan menerima azab yang amat pedih.”

Bersempena dengan umat Islam kebiasaanya menyambut israk dan mikraj barang kali mereka lupa betapa israk dan mikraj dengan Baitul Makdis. Di Baitul Makdis ini tempat israk nabi SAW dan bermulanya mikraj. Baitul Makdis menjadi kiblat pertama umat Islam, tanah suci umat Islam dan tempat dimuliakan.

Nabi SAW bersabda:

“Jangan kamu bersungguh untuk berjalan jauh untuk melawat melainkan tiga buah masjid; masjid aku (masjid Madinah), Masjidil Haram di Mekah dan Masjid Aqsa di Baitul Makdis.”

Nabi mengisytiharkan masjid Aqsa menjadi salah satu tempat suci umat Islam. Mungkin ramai tidak sedar walaupun menyambut israk dan mikraj ataupun tidak faham bagaimana bahayanya masjid Aqsa hari ini ditakluk oleh orang-orang Yahudi.

Apa yang berlaku menunjukkan kealpaan umat Islam tidak menunaikan tanggungjawab dan kewajipan mereka. Umat Islam tidak menjalankan kewajipan jihad, berjuang untuk mempertahankan agama dan tempat suci mereka.

Apa yang paling dukacita ada pihak menganjurkan pelancungan, pergi suka-suka melawat tetapi lupa tanggungjawab apabila sesebuah negeri Islam ditakluk oleh musuh maka mereka yang ada dalam negeri itu jihad menjadi fardu AIN.

Pergi ziarah adalah kerja sunat tetapi tinggalkan fardu ain iaitu berjihad. Ini terjadi kerana tidak faham. Jika hendak pergi ke Baitul Makdis kena berjihad bukan pergi hendak sembahyang sunat di masjid Aqsa. Masjid Aqsa ditakluk oleh orang-orang Yahudi dikenali dengan kalangan ZIONIS.

Zionis ialah satu kumpulan orang Yahudi yang mempunyai satu fahaman yang berasaskan kepada empat rukun yang merbahaya:

1. Mereka menjadikan bangsa lain daripada Yahudi adalah goyin iaitu binatang yang berupa manusia. Itulah sebabnya mereka boleh membunuh orang dan boleh membuat apa sahaja terhadap bangsa lain.

2. Mereka merancang untuk menakluk dunia dengan menubuhkan negara Israil yang besar, bukan sekadar sempadan Israil yang ada pada hari ini bahkan negara mereka hendak tubuh daripada sungai Nil di Mesir hingga sungai Furaq di Iraq, termasuk al-Madinatul Munauwarah sebagai langkah pertama bagi menakluk dunia.

3. Mereka hendak merobohkan masjid Aqsa untuk mendirikan Haikal Sulaiman, rumah ibadat yang mereka dakwa didirikan oleh nabi Sulaiman AH padahal nabi Sulaiman adalah penganut Islam, bukan penganut agama Yahudi. Semua nabi adalah Islam dan tidak ada nabi menganut Yahudi.

Nabi tidak membuat kuil tetapi nabi membuat masjid. Mereka percaya bahawa di bawah masjid Aqsa itu ada keranda peninggalan nabi Daud AH yang dikatakan di dalamnya ada tongkat nabi Musa, ada saki-baki kitab Taurah dan ada saki-baki pakaian nabi Harun yang memberi semangat untuk kemenangan kepada mereka dalam peperangan untuk mengalahkan bangsa lain.

4. Mereka menunggu kedatangan pemimpin yang dinamakan al-Masih. Al-Masih inilah yang dikatakan al-Masihul Dajjal yang diberi amaran oleh nabi SAW.

Di sana ada puak-puak Kristian yang menganut ajaran mengatakan akan zahir al-Masih, nabi Isa lahir kali kedua yang akan menarik orang-orang Yahudi masuk Kristian. Mereka bergabung dengan Zionis Yahudi untuk menakluk Baitul Makdis dan menakluk negeri Arab untuk mendirikan sebuah kerajaan yang besar.

Ini satu perkara yang sangat merbahaya menunjukkan bahawa perjuangan orang Islam tidak habis dengan kapal kemanusiaan, kapal bantuan keamanan kerana di sana ada kerja-kerja bahaya yang dilakukan oleh orang-orang Yahudi bagi menakluk dunia.

Mereka menubuh berbagai-bagai ajaran yang merosakkan manusia, meruntuhkan akhlak manusia.

Merekalah yang membawa ajaran komunis, ajaran kapitalis dan ajaran hapist. Mereka juga menyebar dadah dan sebagainya ke seluruh dunia.

Mereka menggunakan harta kekayaan menyebar riba dengan tujuan untuk merosakkan ekonomi, merosakkan politik, merosakkan akhlak supaya bangsa lain menjadi lemah dan akhirnya merekalah yang berkuasa dalam dunia.

Walaupun demikian Allah Ta’ala tidak mengizinkan mereka. Allah Ta’ala jadikan orang Islam yang akan mengalahkan mereka pada akhir zaman. Orang Islam akan menghukum mereka kerana mereka membunuh nabi-nabi ASTS.

Nabi Zakaria digergaji kepala, nabi Yahya disembelih dan ramai nabi mereka bunuh. Mereka berusaha untuk membunuh nabi Isa tetapi Allah Ta’ala selamatkan nabi Isa AH dengan mengangkat ke langit.

Mereka merancang untuk membunuh nabi Muhamad SAW dan berjaya meletakkan racun di dalam makanan yang dihidangkan oleh nabi SAW. Para ulamak mengatakan bahawa nabi menderita sakit dan membawa wafat adalah kesan daripada racun itu. Mereka juga menyehir nabi SAW.

Oleh kerana itu mereka layak dihukum dan Allah Ta’ala kumpulkan mereka di akhir zaman di Palastin. Mereka datang beramai-ramai ke Palastin di akhir zaman dengan tujuan bukan tujuan mendirikan kuasa besar dunia tetapi untuk dikuburkan mereka.

Ini adalah ketentuan daripada Allah SWT. Kita mesti beriman, kita mesti percaya. Namun demikian Allah Ta’ala tidak jadikan perkara itu berlaku dengan percuma. Orang Islamlah yang mesti berjuang. Hanya mereka yang diberi kelebihan oleh Allah Ta’ala akan berjihad dan berjuang.

Hari ini Allah Ta’ala munculkan golongan Hamas yang mengambil alih perjuangan Islam di Palastin. Mereka berjihad, mereka berperang, mereka masuk pilihan raya dan mencapai kemenangan.

Satu pilihan raya yang disaksikan oleh pertubuhan-pertubuhan antarabangsa. Pilihan raya yang diadakan dengan sebenarnya dan Hamas menang. Kemenangan Hamas tidak diiktiraf oleh masyarakat antarabangsa.

Mereka menolong parti yang kalah dan tidak menolong Hamas yang menang. Walaupun mereka tidak menolong, Hamas berjaya bangkit dan boleh memerintah. Lalu mereka mengepong dan menyerang kubu Hamas di Razzah.

Razzah diserang dari udara, serang dari laut dan serang dari darat. Bukan sahaja Yahudi Israil yang mengepong, tetapi Mesir dan Jordan pun kepong. Orang Arab menolong kepong sama. Arab bekerjasama dengan Yahudi untuk mengepong saudara-saudara kita, Hamas. Jadi jangan berasa anih jika ada orang kita semacam itu juga.

Walaupun dikepong dan diserang habis-habisan tetapi Hamas tidak boleh dikalahkan kerana berlaku pertolongan luar biasa daripada Allah Ta’ala sehingga tentera Israil berundur dan mereka membina kekuatan untuk menyerang lagi.

Serangan yang akan dilancarkan oleh Israil dan negara bersekutu pada masa akan datang lebih hebat dan memakan masa yang lebih lama.

Jadi umat Islam di seluruh dunia hendaklah bersedia membantu sahabat-sahabat kita Hamas yang akan menghadapi perjuangan yang lebih panjang dan lebih hebat lagi pada masa akan datang sebelum menerima kemenangan yang dijanjika oleh Allah Ta’ala.

KULIAH YT


No comments:

Post a Comment